torstai 1. toukokuuta 2008

Ilmainen illallinen 11.4.2008

Kerroksessani asuvat unkarilaistytöt olivat osallistuneet opiskelujensa puitteissa johonkin konferenssiin. Olin heidän tukenaan, kun he suunnittelivat posteriesitystä omasta kurssistaan Hollannissa. Heillä oli teknisiä ja aikataulullisia ongelmia ehkä eniten johtuen heidän olemattomilla organisointitaidoillaan varustetusta kurssinvetäjästä. Lopulta pitkän tuskailun ja lukuisten vaihtoehtojen testauksen jälkeen he lopulta saivat posterinsa valmiiksi. He voittivat posterillaan jonkinlaisen kilpailun.

Joka tapauksessa heidät oli kutsuttu kyseisen konferenssin päätöstilaisuuteen. Minä ehdin hetken miettiä, mitä laittaisin itselleni illalliseksi, kun toinen heistä ilmoitti, että heillä olisi ylimääräinen kutsu konferenssin päätösillalliselle. Olin ilmeisen luonteva valinta, kun olin heidän tuskailuaan työn parissa jaksanut kuunnella. Tarjolla oli siis vaivannäköä tai vaihtoehtoisesti ilmainen buffet-pöytä muutamalla ilmaisella juomalla... hmm... Ei näitä tilaisuuksia liian usein eteen tule, vaikka vähän epäilytti liittyä ilman varsinaista oikeutusta seurueeseen, josta tunsin vain nämä kaksi ihmistä.

Ruoka oli kuitenkin erittäin maukasta ja tilaisuus oli erittäin rentohenkinen, mutta meikäläiselle normaalia hulppeampi.

Timi ja Tomi ilmaisella illallisella kameran takana toinen Timi

Kansainvälisen konferenssin isoimman yllätyksen koin, kun eräs tyttö aloitti aivan puskista sanoen "Sinä varmaan ymmärrät minua? Olin ilahtunut saadessani puhua suomea. Minulla oli omat epäilykseni, että olin nähnyt kyseisen flikan joskus aikaisemmin, mutta en vain voinut uskoa riittävästi testatakseni teoriaani. Hän kuitenkin tunnisti minut. En tiedä, että onko se imartelevaa vai ei, että minut voi tunnistaa samaksi jannuksi näinkin pitkän ajan jälkeen. Kävi ilmi, että olin joskus ollut samalla ylä-asteella hänen kanssaan. Maailman täytyy olla todella pieni!

Konferenssin päätöstilaisuus eteni luonnollisesti tanssilattialle liveorkesterin veivatessa parhaimpiaan. Iltani sai siis varsin odottamattoman käänteen, joka osoittautui oikein mukavaksi jutuksi.

Timi & Timi tanssilattialla tehokkaan kameran takana Tomi.

Ei kommentteja: